להכין את הילד שלך
לכיתה א'
בלי חוברות עבודה ומבלי להכריח אותו ללמוד
"איך יכול להיות שהילד שלי תיכף עולה לכיתה א'? הוא לא מכיר את כל האותיות, הוא לא יכול לשבת כל כך הרבה שעות (ולפעמים בקושי כמה דקות), הוא שונא חוברות ואני לא רוצה שזה יהיה עם מאבקים והתניות אבל זה לא בא ממנו!
אני רוצה שהוא יגיע לכיתה א' עם ביטחון עצמי, שהוא יאהב ללמוד ושיהיה לו קל!"
ואני ידעתי שאותה אמא יכלה לעזור לו
והייתה עוזרת אם רק הייתה יודעת איך...
כי היא מבינה שזו האחריות שלה!
זו בדיוק הסיבה שיצרתי את תכנית הליווי "הכנה לכיתה א"
תכנית הליווי היחידה שתיקח אותך ואת ילדך יד ביד אל בית הספר כשהוא ביתרון שיעזור לו להתחיל ברגל ימין, כשהוא מכיר וכותב אותיות ומילים, אוהב ללמוד ומלא בביטחון עצמי
המשך
ובחיפוש בעמוד זה תראו גם את את האות "פ' פרח" שאותה אני אכין עם ילדכם באמצעות דף ומספריים בווידאו של שיעורי הכרת האותיות
(בשבוע 2 מתוך 15)
אחרי שהילד שלנו למד את האות, אנחנו נשחק איתו במשחק הדיגיטלי שיצרתי לכל אות, נשחק גם במשחקי תנועה על הדרך מתוך מאגר הרעיונות שתקבלי בשיעורים ונפתור דפים בחוברות שהותאמו במיוחד לתהליך, כך שכאשר הוא יפתור את הדפים הוא ירגיש שהוא אלוף האותיות ולא ישכח את שם האות אף פעם!
איך זה עובד?
כדי שילד שלא הצליח ללמוד את האותיות יצליח לעשות זאת, אנחנו צריכות ללמד אותו על-ידי תומך זיכרון שגם נראה כמו האות, גם נשמע כמו האות ולספר סיפור שהוא לא ישכח.
ואם תביטו בתמונה שבה אני מחזיקה את הערכה שתקבלו ובה קלפי האותיות שלי, תוכלו לזהות גם את האות "נ'- נו-נו-נו לנחש", את האות "ג'-גיבור (שהציל את התינוק הקטן שבכה בגן השעשועים),
בתכנית תלמדי איך להביא את הילד שלך לכיתה א' ביתרון משמעותי, כשהוא מצליח לכתוב בקלות אותיות ומילים, עם אוצר מילים עשיר ומלא ביטחון עצמי ורצון ללמידה
שלבי התכנית
שלב 1: המספרים
נכיר לו את כל הספרות בשיטה מנצחת כך שיזכור את שמן ויכתוב אותן בקלות
שלב 2: האותיות
הבסיס לכתיבה וקריאה מתחיל באותיות, נעבור אל 22 האותיות, 3-4 אותיות בשבוע + 5 האותיות הסופיות בשיטה שבה כל ילד זוכר
שלב 3: הצלילים
המודעות הפונולוגית קריטית לפיתוח מיומנויות אורייניות ובפרט לרכישת קריאה וכתיבה. בשלב זה נפרק מילים לצלילים, נבודד צליל פותח, סוגר, נבצע השוואה בין צלילים במילה ועוד
שלב 4: כתיבה
בשלב זה נחבר את הצלילים לאותיות עד שנגיע למצב שהוא ממש כותב משמיעה באופן עצמאי מילים חדשות.
שלב 5: שפה וידע
בשלב זה נעשיר את הידע של הילד בתחומים שונים, נרחיב את אוצר המילים שלו ואת היכולת שלו להיות קשוב ולהבין הוראות ומיומנויות שידרשו בכיתה א'
שלב 6: קריאה
נחשוף לסימני הניקוד כדי ליצור יתרון שיקל עליו בלימוד הקריאה בכיתה א' ויסייע לקריאה שוטפת תוך זמן קצר
מה בתכנית?
15 שיעורים / 44 צעדים
השיעורים הדיגיטליים נפתחים בהפרשים של שבוע כאשר תמיד ניתן לחזור לאחור
ובכל שיעור 5 רכיבים:
סרטונים לילדים
בסרטונים קצרים של עד 4 דקות, ילדך ילמד ע"י המחשות, סיפורים מצחיקים, דמויות ותומכי זיכרון אותם אלמד אותו בסרטון הממוקד בנושא השבועי, כך שהוא יזכור היטב מה שלמד מתוך החוויה, ההומור והשימוש בחושים.
מיד אחרי הצפייה בסרטון הוא יוכל להמשיך ולשחק במשחק הדיגיטלי אשר ימחיש לו את הנושא השבועי.
משחקים דיגיטליים
המשחקים הדיגיטליים יחכו לכם בכל שיעור והם אלו שמסייעים לילדים לרצות לחזור ולתרגל שוב ושוב ו...שוב!
המשחקים קצרים וממוקדים בנושא השבועי כך שילדך ילמד מבלי לשים לב שהוא לומד.
ניתן לשחק באמצעות הטלפון, הטאבלט, האייפד או המחשב ולחזור ולשחק במשחקי השיעורים הקודמים ללא הגבלה
ערכה פיזית לתרגול ומשחק
להשלמת החוויה ילדך יקבל ערכת הכנה לכיתה א' מעוצבת, כך שהמעבר מוויכוחים ללמידה באמצעות משחק יהיה משמעותי. הערכה תגיע אלייך עם שליח עד הבית כך שילדך יקבל מתנה שנשלחה במיוחד בשבילו, יפתח אותה בהתרגשות ויוציא ממנה מגוון של משחקים, קלפים, חוברות, קלמר וכל שאר האביזרים ויתרגש להתחיל
ליווי אישי וקבוצתי
הליווי האישי הוא אופציונאלי למשתתפי התוכנית ויתקיים באמצעות קשר ישיר בוואטסאפ עם אופציה לפעישה בתשלום בזום או בקליניקה עד שהילד שלך יגיע לנקודת הפתיחה הרצויה
הליווי הקבוצתי יתקיים בקבוצת פייסבוק סגורה למשתתפי התכנית בה ניתן לשאול הכל וללמוד מאחרים
הדרכה להורים
הדרכה שבועית של כ-15 דקות להורה (מוקלטת מראש) לצפייה בזמנך. בכל הרצאה תצפי בהסבר על הנושא השבועי הכולל הדגמה של פעילויות רלוונטיות לשיעור, שיסייעו לך לנצל את הזמנים "על הדרך" בחיי היומיום
איך זה נראה ביום שאחרי?
-
לא תתחנני ולא תשתמשי בכוחניות על מנת שהילד שלך ירצה ללמוד - הוא יבקש לבד!
-
הביטחון העצמי שלו יעלה והוא יחכה כבר לשבת בכיתה וללמוד
-
האווירה בבית תהיה נעימה יותר
-
את תגלי הנאה ומוטיבציה של ילדך ללמידה
-
את תדעי שעשית את המקסימום שלך ותלמדי איך אפשר לעשות את זה אחרת
-
הילד שלך יכיר וישלוף את כל האותיות
-
הוא יכתוב ויקרא מילים לפני כיתה א'
-
הגננת לא תבין מי זה הילד החדש שהגיע - שמשתתף, מפגין את הידע שלו בביטחון וקולט מהר תכנים חדשים
בונוס למשתתפי התכנית
מארז הכנה לכיתה א' חלומי עד הבית!
בהרשמתך תקבלי את המארז ובתוכו - חוברת הליווי להורים, שתאפשר לך להתקדם גם אם לא היה לך זמן לצפות בהדרכות המוקלטות. בחוברת תוכלי לקרוא את תקצירי ההדרכות ולעקוב אחר התקדמותכם בשלבים.
קורס בונוס "קוראים בקלות" ללימוד סימני הניקוד!
בהתאם להתקדמות של ילדך תפתח לו גישה לקורס "קוראים בקלות" בו הוא יכיר את סימני הניקוד ואת תכירי את אופן לימוד הקריאה בשיטת לימוד קלה שמתאימה במיוחד לילדים שהתקשו ללמוד את שמות האותיות
זמינות התכנית לכל החיים וללא הגבלה!
בהרשמתך תקבלי גישה אל המשחקים דיגיטליים, הסרטונים, ההדרכות וכל החומרים המתעדכנים - לכל החיים, כך שתוכלי לחזור ולהיזכר בתכנים הרלוונטיים גם בכיתה א' (למשל להיזכר בשיעור שורוק-קובוץ) ותוכלי להשתמש בתכנים גם עם ילדייך הצעירים יותר
אני חן קלימיאן קלינאית תקשורת B.A
אני מטפלת ומאבחנת ילדים בגילאי 2-8 שנים, עובדת ומדריכה בגני חינוך מיוחד מטעם משרד החינוך ובעלת קליניקה פרטית. אני מרצה ומדריכה הורים, גננות וקלינאי תקשורת ולאורך 10 שנות תעסוקתי כקלינאית תקשורת מוסמכת עם רישיון משרד הבריאות, עזרתי למעל 400 משפחות להביא את ילדיהם לכיתה א' עם ביטחון עצמי ובנקודת הפתיחה הטובה ביותר עבורם.
הכל התחיל מהילדים הפרטיים שלי, אני אמא לשלושה, ביניהם דניאל הבכור שלומד כיום בבי"ס, סובל מהפרעת קשב וריכוז שאובחנה כבר בגיל 4.5 בזכות ערנותה של הגננת. לאור העובדה שידעתי שיכולים לצוץ קשיים בביה"ס, החלטתי שאני אעשה כל מה שצריך כדי לקדם אותו ולהביא אותו ביתרון לכיתה א', כדי שילמד לקרוא בקלות ויראה שהוא טוב לפחות כמו כולם.
אבל... החלום שלי לא הצליח להתממש כי הוא שנא לשבת וללמוד. הוא הצליח לפתור בחוברות עבודה רק כמה דפים כי זה לא עניין אותו.
אז מה עשיתי?
מה אומרות האימהות שהצטרפו לתוכנית?
"חן מדהימה ומקצועית אני ממליצה בחום! הבת שלי נהנתה ללמוד ואני מרגישה שכבר עכשיו היא מוכנה לכיתה א' מכל הבחינות"